Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

03 June, 2011

Saya tak ingin menyakiti

Saya tak ingin menyakiti
kerana saya tahu akan sakitnya disakiti
saya hanya ingin menasihati
kerana saya yakin akan ada yang terbuka hati
menerima realiti menolak mimpi
sama ada yang telah dilalui atau bakal terjadi.

Saya bukanlah ahli psikologi
namun saya ada mengkaji
meneliti dan memerhati
apa yang kita tak suka terjadi kepada diri
jangan diharapkan menimpa kepada saudara sendiri
doakan kesejahteraan semua bukan membenci.

Jika kita sedar kita makhluk Ilahi
jangan sesekali meninggi diri
kita sama saja di dunia ini
pangkat darjat harta benda hanya diberi
tiba masa akan diambil kembali
yang berguna hanya amalan suci.

Ya Rabbi
ampuni kami
andai ada antara kami
lalai leka dengan hal duniawi
kurniakan nur keimanan kembali mentaati
syariat-Mu akan membawa kami
ke tingkat ketakwaan paling tinggi.

~CNM, 3/6/11, 22.15 pm~

No comments:

Post a Comment