Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

03 June, 2011

Apa salah anak ini?



Apa dosa anak ini?
bukan dia yang pinta dilahirkan begini
semuanya ketentuan Ilahi
jika kamu yang diuji
boleh kamu hadapi?
kukira belum tentu lagi...

Saat dia bertarung nyawa
di mana kamu semua?
ada kamu datang bertanya?
ada kamu datang tunjuk muka?
aku dan keluargaku yang di sisinya
jadi apa salahnya aku gembira?

Ingat kita sama saja
yang membezakan kita hanya takwa
jangan dicari cacat cela saudara seagama
itu dimurkai yang Esa
buat sesuatu itu dengan ikhlas jiwa
disokong dengan cara mengikut syariat-Nya.

Ya Allah
jauhkan daku dari golongan yang suka menghina
pangkat dan darjat berjela
wang berjuta
semua tak bermakna
aku hanya ingin diredha.

Jika anak ini dicerca
sama seperti kamu merobek jiwa
demi kerananya aku sanggup korban nyawa
aku datang bukan untuk menyakiti sesiapa
menulis menyampai apa yang aku rasa
hanya kerana-Nya.

~CNM, 3/6/11, 15.15 pm~

No comments:

Post a Comment