Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

10 June, 2011

Kerana kecintaanku kepada-Mu

Kerana kecintaanku kepada-Mu

Aku
ingin jadi
seperti rerumput di padang
jadi makanan kepada hidupan
bukan jadi duri yang menyucuk kepahitan.

Aku
ingin jadi
seperti ombak di pantai
yang memendap pasir putih suci
bukan jadi ombak memendapkan lumpur berdaki.

Aku
ingin jadi
seperti hujan yang mencurah
menyuburkan hidupan di bumi Allah
bukan jadi hujan asid yang menyusah.

Aku
ingin jadi
seperti sungai dari pergunungan
kaya muatan membentuk delta yang menyuburkan
bukan jadi sungai yang melimpahkan banjir kemusnahan.

Aku
ingin jadi
seperti bulan purnama yang terang
menyinarkan cahaya menerangi kegelapan
bukan jadi bulan yang gerhana membawa kegelapan.

Aku
ingin jadi
seperti mentari berseri
sentiasa menyinari alam semesta
bukan jadi malam yang gelita tanpa cahaya.

Aku
ingin jadi
seperti pelangi mewarnai
menghiasi langit ceria berseri
bukan jadi petir yang menyambar mengeri.

Aku
ingin jadi
seperti angin membawa dingin halwa
menyamankan persekitaran yang membara
bukan jadi taufan yang mengorbankan nyawa.

Ya Rabbi
sungguh indah ciptaan-Mu
jadi tanda kebesaran dan keagungan-Mu
tiada Tuhan melainkan-Mu
Laillah hailallah.

~CNM, 10/6/2011, 10.45 am~

No comments:

Post a Comment