Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

13 October, 2011

Aku tahu

Aku tahu
aku seorang guru
menyampaikan ilmu
dari tak tahu jadi tahu
itulah tugas hakikiku.

Aku tahu
aku seorang ayah
kena berusaha walau payah
mendidik anak-anak dengan tabah
jadi umat yang soleh dan solehah.

Aku tahu
aku seorang suami
kena menjaga kebajikan isteri
menyediakan yang terbaik setiap hari
kasih sayang sentiasa dibajai.

Aku tahu
aku suka tulis puisi
puisi poyo juga puisi menasihati
kalau ada silap salah mohon dimaafi
tidaklah nanti rasa ralat di hati.

Aku tahu
ramai teman berpotensi
menggarap puisi puitis sekali
teruskan teman-teman yang baik hati
akan aku baca selagi nafas tak terhenti.

Aku tahu
suatu hari nanti
aku mungkin tiada lagi di sini
harapnya teruskan laman ini
hidupkan kejelekitan sedia terjalin kini.

Aku tahu
teman-teman saling menyayangi
mudahan berkekalan saling menghormati
tiada sengketa tiada dendam di lubuk hati
aman damai mencipta puisi.

Aku tahu
kalian suka bertamu
membaca puisi tanpa jemu
tingkatkan mutu bahasamu
karya jadi sungguh indah di mindamu.

Aku tahu
kalau aku nak tulis tak akan habis!!!

CNM, 11/10/11, 22.00 pm

No comments:

Post a Comment