Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

20 February, 2011

Aku ingin jadi..

Aku ingin jadi..

Aku ingin jadi
seperti rerumput di padang
jadi makanan hidupan
bukan jadi duri yang menyucuk luka.

Aku ingin jadi
seperti ombak di pantai
yang memendap pasir putih suci
bukan jadi ombak memendapkan lumpur.

Aku ingin jadi
seperti hujan mencurah air yang menyuburkan
hidupan di bumi tuhan
bukan jadi hujan asid yang membinasakan.

Aku ingin jadi
seperti sungai yang kaya muatan
membentuk delta yang subur
bukan jadi sungai yang melimpahkan banjir.

Aku ingin jadi
seperti bulan purnama
menyinarkan cahaya menerangi kegelapan
bukan jadi bulan yang gerhana.

Aku ingin jadi
seperti mentari
sentiasa menyinari alam semesta
bukan jadi malam yang gelita.

Aku ingin
berbakti kerana-Mu Ya Rabbi
berikan daku kekuatan
menerima tomohan dan cercaan
yang tiada dalam diriku.

~CNM, 20/2/11, 21.26 pm~

No comments:

Post a Comment