Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

24 September, 2011

Dulunya

Dulunya aku hidup
dalam kelam malam yang gelita
hanya pelita ayam membekal cahaya
dan esoknya penuh jelaga
mewarnai serobong nafas ke dada
seakan terasa gelap itu tak akan berakhiran.

Dari lembah kehidupan
berbekal cahaya lampu minyak tanah
aku mengenal huruf menulis dan membaca
aku daki anak-anak tangga
satu persatu penuh cermat kujaga
dan aku mula menyaksi ada samar cahaya.

Berbekal harapan dan doa
kuteruskan langkah mencapai jaya
dengan restu ayahbonda
yang tidak putus mendoakan
aku kini aku tahu aku tiba di puncak
dan diterangi cahaya mentari rezeki.

Kerana-Mu Ya Rabbi
yang maha pemurah lagi menyayangi
aku tak akan lupa mengucapkan syukur
di atas limpah kurnia
di atas keredhaan
Engkau penguasa langit dan bumi.

Kepada-Mu cukup bagiku memohon pertolongan.

CNM, 24/9/11, 17.58 pm

No comments:

Post a Comment