Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

25 January, 2012

Aku menulis, kamu menulis

aku menulis apa yang aku rasa
kamu menulis apa yang kamu rasa
jadi masing-masing ada rasa
ada aku emosi dengan apa yang kamu tulis?
aku sekadar memberi pandangan yang berbeza tentang isu kamu tulis
untuk setuju dengan kamu, aku kena analisis
maaf jika aku tidak setuju, aku ada pemikiran aku sendiri
tak semesti akan selari
jadi tak perlu kamu beremosi.

apa yang aku tulis
aku tak harap kamu setuju lurus macam pembaris
kamu analisis
kamu kaji biar habis
beri aku input biar aku analisis
bukan beri aku emosi kamu yang bengis
cuba rasional dalam menulis
cuba belajar menerima pandangan bukan hanya nak menangkis
tak mati dikritik penulis.

aku dah biasa tak disukai
aku dah biasa disingkirkan kerana puisi
aku bersyukur boleh kawal emosi
jadi aku harap kamu boleh kawal emosi
kalau emosi kamu goyang baik jangan ke mari
laman ini macam-macam manusia dengan akal sendiri
tak akan mampu kamu nak kawal minda pemuisi
masing-masing ada cara tersendiri
selebihnya kamu fikirlah sendiri.

CNM, 22/1/12, 20.14pm
Kangar

No comments:

Post a Comment