Followers: TQ

Carian Dalam Laman ini

21 November, 2011

Jalan tanah merah

Masih ada jalan tanah merah
ya, ramai yang suka lalu jalan tanah merah
ada cabaran kendali kenderaan dengan terpandu
perlu kemahiran
sudah tentu pemandu tahu selok beloknya
sudah tentu pemandu tahu destinasinya
sudah dipilihnya jalan itu.

Nah! Jika kamu tidak mahu lalu jalan tanah merah
lalulah di jalan bertar
jangan pula mengata jalan tanah merah
ada lubang, ada lopak
jalan yang bertar tak semesti selamat
tiada tanah runtuh
tiada tanah jerlus.

Kamu yakin sangatkah?
jangan hanya takut kereta terpalit lumpur
jalan tanah merah jadi mangsa
mana tahu pemandu yang lalu mampu lalu tak percikan lumpur
barangkali mungkin
barangkali boleh terjadi
yang kita tak suka tak semesti orang tak suka
yang kita suka tak semesti orang suka.

Aku, aku tak suka aku cakap aku tak suka
aku, aku suka aku cakap aku suka
aku, aku tak nak pening kepala
aku, tak suka aku cakap kenapa aku tak suka
aku, suka aku cakap kenapa aku suka
aku, aku tak kisah orang tak suka, janji aku tak buat dosa
aku, aku terima kasih kalau orang suka, tak menyakiti hati sesiapa.

CNM, 20112011, 13.42 pm
BBB

No comments:

Post a Comment